Ekonomika i zarządzanie w przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.2s.EKO.SM.HZOBY.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonomika i zarządzanie w przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Zdobycie podstawowej wiedzy o prowadzeniu przedsiębiorstw a głównie nabycie umiejętności w zakresie Zarządzania organizacją, prowadzenia analizy ekonomiczno-finansowej, planowania działalności przedsiębiorstwa i wykorzystania kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów: - funkcje i zasoby przedsiębiorstwa, - klasyfikacja przedsiębiorstw i istota działalności gospodarczej, - zatrudnienie w przedsiębiorstwie, zarządzanie zasobami ludzkimi, - makro i mikro otoczenie przedsiębiorstwa, - modele przedsiębiorstw, - kategorie produkcji, kosztów i zysków w przedsiębiorstwie, - opłacalność i próg rentowności w zarządzaniu przedsiębiorstwem, - analiza ekonomiczna – produkcyjna przedsiębiorstwa, - planowanie działalności przedsiębiorstwa, - opłata pracy w przedsiębiorstwie. |
Literatura: |
Wykaz literatury podstawowej; • Żmija J. i inni; Zarządzanie i marketing w agrobiznesie. Wyd. Kraków, 2000 r.,s.311. • Bednarski L. i inni; „Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa", Wyd. AE Wrocław, • Koźmiński A.K.; „Zarządzanie, teoria i praktyka", W-wa, PWN, 1998, • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Praca zbiorowa pod redakcją J.Lichtarskiego, Wyd. AE we Wrocławiu, 1997. Wykaz literatury uzupełniającej: • Praca zbiorowa pod red. J.Żurka: Ekonomika i kierowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2003. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -zna metody i narzędzia pozyskiwania danych i wykorzystywania ich do analizy i planowania, - rozumie zachowania producentów, konsumentów i pracowników w organizacji, - zna zasady tworzenia i planowania działalności firmy. Umiejętności: - potrafi zastosować odpowiednie metody i narzędzia do analizy i planowania zjawisk gospodarczych w mikroskali, - potrafi sporządzić kalkulacje opłacalności i rentowności przedsiębiorstwa, ocenia wyniki produkcyjne i ekonomiczne przedsiębiorstwa. Kompetencje społeczne: - potrafi dostrzegać zmiany w gospodarce oraz uznaje potrzebę doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, - ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań gospodarczych. |
Metody i kryteria oceniania: |
ćwiczenia - kolokwium zaliczeniowe wykłady- egzamin pisemny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.