Rybactwo, rolnictwo i rozwój obszarów wiejskich w UE
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.1s.RUE.SM.HRBRY.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rybactwo, rolnictwo i rozwój obszarów wiejskich w UE |
Jednostka: | Zakład Polityki Społecznej i Doradztwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej polski sektor rolny i rybacki kształtowane są przez Wspólną Politykę Rolną i Wspólną Politykę Rybacką. W ramach przedmiotu studenci uzyskują wiedzę na temat założeń wspólnej polityki Unii Europejskiej, dotyczącej funkcjonowania obszarów wiejskich, rozwoju rybactwa i rolnictwa. Istotnym elementem wspólnej polityki jest subwencjonowanie i restrukturyzacja obu sektorów oraz określenie kierunków zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich. |
Pełny opis: |
1. Rozwój akwakultury w UE. 2. Geneza, historia oraz główne priorytety Wspólnej Polityki Rybackiej w Unii Europejskiej. 3. Geneza, historia oraz główne priorytety Wspólnej Polityki Rybackiej w Unii Europejskiej. 4. Wspólna Polityka Rolna na lata 2014-2020. 5. Fundusze Unii Europejskiej – podział oraz przeznaczenie środków. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020. 6. Fundusze Unii Europejskiej – podział oraz przeznaczenie środków. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020. 7. Szanse dla sektora rybnego: Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020 (PO RYBY 2014-2020). 8. Szanse dla sektora rybnego: Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020 (PO RYBY 2014-2020). 9. Szanse dla sektora rybnego: Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020 (PO RYBY 2014-2020). 10. Najważniejsze zasady przygotowywania wniosków aplikacyjnych w ramach PROW 2014-2020 z wybranych działań. 11. Najważniejsze zasady przygotowywania wniosków aplikacyjnych z PO „Ryby” z wybranych działań. 12. Źródła informacji o problemach integracji europejskiej oraz rybactwie, rybołówstwie i akwakulturze w Polsce, UE i na świecie. 13. Źródła informacji o problemach integracji europejskiej oraz rybactwie, rybołówstwie i akwakulturze w Polsce, UE i na świecie. 14. Związki i organizacje rybackie w Polsce, UE i na świecie oraz korzyści z ich tworzenia. 15. Związki i organizacje rybackie w Polsce, UE i na świecie oraz korzyści z ich tworzenia. |
Literatura: |
Źródła informacji: www.minrol.gov.pl www.rybactwo.info www.arimr.gov.pl www.fapa.com.pl www.aquamedia.org |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -Wykazuje się znajomością akwakultury w Polsce i na świecie, -Wykazuje znajomość zagadnień z zakresu Wspólnej Polityki Rolnej UE. Umiejętności: -Umie kierować gospodarstwem rybackim, -Prawidłowo interpretuje i stosuje akty prawne w rybactwie i ochronie środowiska naturalnego. Kompetencje społeczne: - Ma świadomość potrzeby wzbogacania wiedzy fachowej i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu, - Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: ocena końcowa: egzamin pisemny składający się z otwartych pytań problemowych. Punkty ECTS: - wykłady - 15 godz. - egzamin końcowy – 1 godz. - konsultacje – 4 godz. Razem: 20 godz. : 25 = 0,8 (czyli 1 pkt ECTS) - przygotowanie do egzaminu – 10 godz. Razem godz. praktyczne: 10 godz. : 25 = 0,4 (czyli 0 pkt ECTS) OGÓŁEM: 1 pkt ECTS 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.