Konwersatorium (dobrostan zwierząt a prawa zwierząt)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.1s.KON.SM.HETOZ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium (dobrostan zwierząt a prawa zwierząt) | ||
Jednostka: | Katedra Genetyki, Hodowli i Etologii Zwierząt | ||
Grupy: |
Etologia i psychologia zwierząt II stopień I sem. obowiązkowe |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Pełny opis: |
Dobrostan zwierząt a prawa zwierząt – idee zbieżne czy przeciwstawne? (dyskusja po przedstawieniu głównych tez) Postrzeganie dobrostanu zwierząt przez opinię publiczną (czy regulacje prawne wymagają zaostrzenia, czym jest dobrostan zwierząt dla ankietowanych w UE) (dyskusja) Idea certyfikacji dobrostanowej produktów żywnościowych na wzór certyfikacji w rolnictwie ekologicznym (dyskusja) Automatyczne audyty dobrostanowe (science fiction czy rzeczywistość?) Weganizm, wegetrianizm, fleksitarianizm – co kształtuje nasz światopogląd? (dyskusja) Środowisko, klimat, a produkcja zwierzęca (filmy, dyskusja) |
||
Literatura: |
Fraser A.F; Broom D.M. Farm animal behaviour and welfare, CABI, 1997 Nowicki Jacek, Pabiańczyk Mariola: Czy Dyrektywa 2008/120/WE już nie wystarczy dla zapewnienia świniom odpowiedniego poziomu dobrostanu?, w: Dobrostan zwierząt : różne perspektywy / Mamzer Hanna ( red. ), 2018, Wydawnictwo Naukowe Katedra, ISBN 978-83-66107-00-7, ss. 253-272 Godyń Dorota, Nowicki Jacek, Herbut Piotr: Effects of Environmental Enrichment on Pig Welfare—A Review, w: Animals, vol. 9, nr 6, 2019, ss. 1-17, DOI:10.3390/ani9060383 Adamczyk K., Górecka-Bruzda A., Nowicki J. [i in.]. 2015. Perception of environment in farm animals - a review. Annals of Animal Science 15: 565-589. Nowicki Jacek: Klatki porodowe - dobrostan prosiąt czy zniewolenie loch?, w: Bezpieczne czy zniewolone? : szkice o zwierzętach / Mamzer Hanna, Żok Agnieszka (red.), 2019, Oficyna Wydawnicza Epigram, ISBN 978-83-61231-66-0, ss. 155-168 Adamczyk K., Kaleta T., Nowicki J. 2017. W obronie dobrostanu zwierząt w ujęciu zootechnicznym. Przegląd Hodowlany, 1, 1-3. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna i rozumie: zasady merytorycznej, rzeczowej, opartej na naukowych argumentach dyskusji , sposoby prezentacji argumentów; uwarunkowania relacji człowiek - zwierzę Umiejętności: Student potrafi: porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, merytorycznie dyskutować i bronić własnych argumentów, korzystać ze zrozumieniem z literatury naukowej w celu przygotowania właściwej argumentacji do dyskusji, samodzielnie poszerzać swoją wiedzę w obszarze nauk o zwierzętach; przygotowywać i wygłaszać prezentacje z zakresu nauk zootechnicznych, bronić przedstawianych w nich argumentów Kompetencje społeczne: Student jest gotów do: rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych związanych z użytkowaniem zwierząt; postępowania zgodnie z zasadami etyki w pracy zawodowej i społecznej |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności studentów podczas dyskusji, doboru odpowiednich argumentów, umiejętności ich prezentacji i wiedzy nt. idei praw zwierząt oraz dobrostanu zwierząt |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (w trakcie)
Okres: | 2022-02-28 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jacek Nowicki | |
Prowadzący grup: | Jacek Nowicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.