Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing Management of Forest Products and Services

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E.2.MMFP.SC.ECTIE.L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing Management of Forest Products and Services
Jednostka: Zakład Urządzania Lasu, Geomatyki i Ekonomiki Leśnictwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The course will familiarize students with the composition and

structure of forest products market. They will learn the skill of

creating marketing-mix (product/service creating, price, place,

promotion).

The course will focus mainly on timber market in Poland and

selected countries in Central Europe

Pełny opis:

Lectures 5 x 3 hours

1. Characteristic and division of forest products and services.Marketing characteristic of raw material markets. Market mechanism.

2. Natural, economical, legal factors creating amount and structure of supply and demand on timber market. Forest products/services creating process and market strategies.

Market segmentation (focused on timber market). Basic rules of products/services and assortment management.

3. Factors and objectives influencing timber pricing. Reasons of price diversification. Methods of pricing on timber market.

Price strategies.

4. Types, systems and factors creating forest products/services distribution (focused on timber market).

5. Composition of a promotion-mix. Possibilities of branding and timber promotion. Image of a forester profession and its

creation by forest education (based on the Polish example).

Classes 5 x 3 hours

1. Management of a selected forest product/service in a market life cycle.

2. Pricing project of a selected forest product/service.

3. Distribution project of a selected forest product/service.

4. Promotion project of a selected forest product/service.

5. Project of marketing-mix for a forest inspectorate having oversupply after a natural disaster.

Literatura:

1 Duerr W. A., 1993, Introduction to Forest Resources Economics, New York

2· Hutt M. D., Speh T. W., 1995, Business Marketing Management. A Strategic View of Industrial and Organizational Markets , fifth edition, Dryden Press

3 Piszczek M. 1998, Negotiate and Competitive Procesess on Timber Market, in: Current Economic Question in Forestry and Forest

Industry, University of Sopron

4 Piszczek M., 1999, Timber distribution goals and tasks set by forestry and forest industry, in: Logisticko-Distribucne Systemy, Zvolen

5 Zajac S., 1995, Studies on raw wood markets in selected European countries, in: Marketing in Forest Enterproses, proceedings of the

IUFRO working group S4.04-02, Warsaw.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)