Seminarium dyplomowe III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | B.Z3sA.SED.SM.BBTSA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe III |
Jednostka: | Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa |
Grupy: |
Analityka biotechnologiczna II stopień, 3 sem. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Wybór tematu pracy magisterskiej. Prezentacje treści naukowych dotyczące tematów prac magisterskich: omówienie metodyki i wyników prac eksperymentalnych studenta. Studenci przygotowują i prezentują swoje prace, dyskutują na temat prezentacji: forma, jasność przekazu, atrakcyjność, znaczenie nowej wiedzy. Prowadzący i studenci wskazują na poprawność prezentacji w aspekcie formy i stylu, najczęściej popełniane błędów oraz eksponowanie treści merytorycznych, które stanowią novum pracy. Ocenie podlega także sposób dokumentowania literaturowego metod i hipotez będących przedmiotem pracy. |
Pełny opis: |
1. Omówienie zasad przygotowania i pisania pracy magisterskiej - 2 godz. 2. Prezentacje studentów – omówienie metodyki i wyników przeprowadzonych eksperymentów. Dyskusja nad formą i stylem prezentacji poszczególnych osób. Uwagi studentów i prowadzącego dotyczące merytorycznych aspektów wystąpienia - 18 godz. |
Literatura: |
Pioterek P, Zieleniecka B.: Technika pisania prac dyplomowych, Poznań 1997. Renfrew C, Bahn P.: Teorie. Metody. Praktyka, Warszawa 2002. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską?, Kraków 1997. Weiner J: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN 2009. Jonkisz A., Nieboj L.: Metodologiczne podstawy badań naukowych w medycynie z elementami ogólnej metodologii nauk. Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice 2010. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student ma wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej pozwalającą na projektowanie, prowadzenie i analizę wyników eksperymentów z zakresu biotechnologii i dziedzin pokrewnych Umiejętności Student: - posiada umiejętność samodzielnego projektowania i interpretacji wyników eksperymentów z zakresu biotechnologii i dziedzin pokrewnych, potrafi wyniki doświadczeń przedstawić w formie nadającej się do publikacji - posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej - korzysta z internetowych baz danych i wyszukiwarek publikacji naukowych z zakresu nauk rolniczych i przyrodniczych - wykorzystuje specjalistyczne programy komputerowe do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń - posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących szczegółowych zagadnień biotechnologii w rolnictwie, przetwórstwie żywności, leśnictwie i weterynarii oraz naukach o środowisku z wykorzystaniem właściwych pojęć teoretycznych w oparciu o informacje pochodzące z różnych źródeł Kompetencje społeczne Student: - rozumie potrzebę ukierunkowanego dokształcania się oraz jest gotów do organizowania procesu uczenia się i przekazywania obiektywnej wiedzy z zakresu współczesnych osiągnięć biotechnologii innym osobom - określa cele i priorytety oraz sposób realizacji konkretnych zadań - jest świadomy znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności w zakresie biotechnologii |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 5 student: 1. Ma pełną wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych 2. Potrafi w pełni wykorzystywać i posługiwać się bazami bibliograficznymi. 3. W pełni wykorzystuje specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. 4. Opanował w pełni umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. 5. Opanował w pełni umiejętność dyskutowania w grupie i uzasadniania przyjętych tezy pracy dyplomowej. 6. W pełni rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. 7. W pełni potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. 8. Ma pełną świadomość znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 4 student: 1. Ma wiedzę z zakresu ogólnej metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych 2. W miarę sprawnie wykorzystuje i posługuje się bazami bibliograficznymi. 3. Umiejętnie stosuje specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. 4. Posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. 5. Posiada umiejętność dyskutowania w grupie i uzasadniania przyjętych tez pracy dyplomowej. 6. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. 7. Potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. 8. Ma wystarczającą świadomość znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 3 student: 1. Ma powierzchowną wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych 2. Potrafi posługiwać się niektórymi bazami danych bibliograficznych. 3. Stosuje podstawowe specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. 4. Nie w pełni posiada umiejętności przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. 5. Nie w pełni potrafi dyskutować w grupie i uzasadniać przyjęte tezy pracy dyplomowej. 6. Nie do końca rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. 7. Nie do końca potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. 8. Nie do końca uświadamia sobie znaczenie zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 2 student: 1. Nie ma wiedzy z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych 2. Nie potrafi wykorzystywać i posługiwać się bazami bibliograficznymi. 3. Nie potrafi wykorzystywać specjalistycznych programów do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. 4. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. 5. Nie potrafi dyskutować w grupie i uzasadniać przyjętych tez pracy dyplomowej. 6. Nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. 7. Nie potrafi określić priorytetów służących realizacji postawionego celu. 8. Nie ma świadomości znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.