Seminarium dyplomowe i praca magisterska III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | B.3sz.SPM.SM.BBTSX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe i praca magisterska III |
Jednostka: | Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Wybór tematu pracy magisterskiej. Prezentacje treści naukowych dotyczące tematów prac magisterskich: semestr 1 - wprowadzenie w tematykę badawczą, ogólny przegląd literatury przedmiotu, semestr 2 - najnowsze osiągnięcia badawcze w zakresie tematyki pracy dyplomowej, semestr 3 – omówienie metodyki i wyników prac eksperymentalnych studenta. Studenci przygotowują i prezentują swoje prace, dyskutują na temat prezentacji: forma, jasność przekazu, atrakcyjność, znaczenie nowej wiedzy. Prowadzący i studenci wskazują na poprawność prezentacji w aspekcie formy i stylu, najczęściej popełniane błędów oraz eksponowanie treści merytorycznych, które stanowią novum pracy. Ocenie podlega także sposób dokumentowania literaturowego metod i hipotez będących przedmiotem pracy. |
Pełny opis: |
Omówienie zasad przygotowania i pisania pracy magisterskiej Prezentacje studentów – omówienie metodyki i wyników przeprowadzonych eksperymentów. Dyskusja nad formą i stylem prezentacji poszczególnych osób. Uwagi studentów i prowadzącego dotyczące merytorycznych aspektów wystąpienia. |
Literatura: |
Pioterek P, Zieleniecka B.: Technika pisania prac dyplomowych, Poznań 1997. Renfrew C, Bahn P.: Teorie. Metody. Praktyka, Warszawa 2002. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską?, Kraków 1997. Weiner J: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN 2009. Jonkisz A., Nieboj L.: Metodologiczne podstawy badań naukowych w medycynie z elementami ogólnej metodologii nauk. Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice 2010. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Ma wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej pozwalającą na projektowanie, prowadzenie i analizę wyników eksperymentów z zakresu biotechnologii i dziedzin pokrewnych Umiejętności: Posiada umiejętność samodzielnego projektowania i interpretacji wyników eksperymentów z zakresu biotechnologii i dziedzin pokrewnych, potrafi wyniki doświadczeń przedstawić w formie nadającej się do publikacji Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej Korzysta z internetowych baz danych i wyszukiwarek publikacji naukowych z zakresu nauk rolniczych i przyrodniczych Wykorzystuje specjalistyczne programy komputerowe do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących szczegółowych zagadnień biotechnologii w rolnictwie, przetwórstwie żywności, leśnictwie i weterynarii oraz naukach o środowisku z wykorzystaniem właściwych pojęć teoretycznych w oparciu o informacje pochodzące z różnych źródeł Kompetencje społeczne: Rozumie potrzebę ukierunkowanego dokształcania się oraz jest gotów do organizowania procesu uczenia się i przekazywania obiektywnej wiedzy z zakresu współczesnych osiągnięć biotechnologii innym osobom Określa cele i priorytety oraz sposób realizacji konkretnych zadań Jest świadomy znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności w zakresie biotechnologii |
Metody i kryteria oceniania: |
warunki zaliczenia przedmiotu: 1. ustne prezentacje z zakresu metodologii i wyników wygenerowanych w trakcie prac eksperymentalnych 2. przygotowanie manuskryptu pracy magisterskiej Na ocenę 2: Nie ma wiedzy z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych Nie potrafi wykorzystywać i posługiwać się bazami bibliograficznymi. Nie potrafi wykorzystywać specjalistycznych programów do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Nie potrafi dyskutować w grupie i uzasadniać przyjętych tez pracy dyplomowej. Nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. Nie potrafi określić priorytetów służących realizacji postawionego celu. Nie ma świadomości znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych Na ocenę 3: Ma powierzchowną wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych Potrafi posługiwać się niektórymi bazami danych bibliograficznych. Stosuje podstawowe specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Nie w pełni posiada umiejętności przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Nie w pełni potrafi dyskutować w grupie i uzasadniać przyjęte tezy pracy dyplomowej. Nie do końca rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. Nie do końca potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. Nie do końca uświadamia sobie znaczenie zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 4: Ma wiedzę z zakresu ogólnej metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych W miarę sprawnie wykorzystuje i posługuje się bazami bibliograficznymi. Umiejętnie stosuje specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Posiada umiejętność dyskutowania w grupie i uzasadniania przyjętych tez pracy dyplomowej. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. Potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. Ma wystarczającą świadomość znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 5: Ma pełną wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych Potrafi w pełni wykorzystywać i posługiwać się bazami bibliograficznymi. W pełni wykorzystuje specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Opanował w pełni umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Opanował w pełni umiejętność dyskutowania w grupie i uzasadniania przyjętych tezy pracy dyplomowej. W pełni rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. W pełni potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. Ma pełną świadomość znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.