Seminarium dyplomowe i praca magisterska II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | B.2s.SPM.SM.BBTSX | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe i praca magisterska II | ||
Jednostka: | Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
Prezentacje treści naukowych dotyczące tematów prac magisterskich: najnowsze osiągnięcia badawcze w zakresie tematyki pracy dyplomowej, omówienie metodyki i wyników prac eksperymentalnych studenta. Studenci przygotowują i prezentują swoje prace, dyskutują na temat prezentacji: forma, jasność przekazu, atrakcyjność, znaczenie nowej wiedzy. Prowadzący i studenci wskazują na poprawność prezentacji w aspekcie formy i stylu, najczęściej popełniane błędów oraz eksponowanie treści merytorycznych, które stanowią novum pracy. Ocenie podlega także sposób dokumentowania literaturowego metod i hipotez będących przedmiotem pracy. |
||
Pełny opis: |
Prezentacje studentów dotyczące tematów prac magisterskich – najnowsze osiągnięcia w zakresie literatury przedmiotu (prace eksperymentalne). Dyskusja nad formą i stylem prezentacji poszczególnych osób. Uwagi studentów i prowadzącego dotyczące merytorycznych aspektów wystąpienia. Referat z zakresu szeroko rozumianej biotechnologii wygłoszony przez zaproszonego gościa |
||
Literatura: |
Podstawowa: Jonkisz A., Nieboj L.: Metodologiczne podstawy badań naukowych w medycynie z elementami ogólnej metodologii nauk. Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice 2010 Weiner J: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN 2009 Renfrew C, Bahn P.: Teorie. Metody. Praktyka, Warszawa 2002 Uzupełniająca: Pioterek P, Zieleniecka B.: Technika pisania prac dyplomowych, Poznań 1997 Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską?, Kraków 1997 |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - absolwent zna i rozumie: - zagadnienia z zakresu metodologii pracy doświadczalnej pozwalającą na projektowanie, prowadzenie i analizę wyników eksperymentów z zakresu biotechnologii i dziedzin pokrewnych UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi: - samodzielnie projektować i interpretować wyniki eksperymentów z zakresu biotechnologii i dziedzin pokrewnych, potrafi wyniki doświadczeń przedstawić w formie nadającej się do publikacji - precyzyjnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej - korzystać z internetowych baz danych i wyszukiwarek publikacji naukowych z zakresu nauk rolniczych i przyrodniczych - wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń - przygotować wystąpienia ustne dotyczące szczegółowych zagadnień biotechnologii w rolnictwie, przetwórstwie żywności, leśnictwie i weterynarii oraz naukach o środowisku z wykorzystaniem właściwych pojęć teoretycznych w oparciu o informacje pochodzące z różnych źródeł - samodzielnie i wszechstronnie analizować problemy współczesnej agrobiotechnologii, biotechnologii przemysłowej i środowiskowej oraz stosować w tych dziedzinach specjalistyczne techniki i je optymalizować - posługiwać się językiem obcym w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla biotechnologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do: - ukierunkowanego dokształcania się oraz do organizowania procesu uczenia się i przekazywania obiektywnej wiedzy z zakresu współczesnych osiągnięć biotechnologii innym osobom - określenia celów i priorytetów oraz sposobów realizacji konkretnych zadań - odjęcia refleksji na temat znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności w zakresie biotechnologii - ceny stopnia niebezpieczeństwa wynikającego ze stosowania odczynników w badaniach i podjęcia działań w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa pracy własnej i innych - znania znaczenia doskonalenia roślin, zwierząt oraz drobnoustrojów dla zaspokojenia potrzeb człowieka i łączy to z koniecznością zachowania zasobów genowych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie: wg ustalonych wytycznych prezentacji ustnych i ich wygłoszenie, konspektu pracy magisterskiej, tekstu wstępu do pracy magisterskiej, spisu literatury wg obowiązujących wymogów redakcyjnych, pracy dyplomowej Na ocenę 2 Nie ma wiedzy z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych Nie potrafi wykorzystywać i posługiwać się bazami bibliograficznymi. Nie potrafi wykorzystywać specjalistycznych programów do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Nie potrafi dyskutować w grupie i uzasadniać przyjętych tez pracy dyplomowej. Nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. Nie potrafi określić priorytetów służących realizacji postawionego celu. Nie ma świadomości znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych Na ocenę 3 Ma powierzchowną wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych Potrafi posługiwać się niektórymi bazami danych bibliograficznych. Stosuje podstawowe specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Nie w pełni posiada umiejętności przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Nie w pełni potrafi dyskutować w grupie i uzasadniać przyjęte tezy pracy dyplomowej. Nie do końca rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. Nie do końca potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. Nie do końca uświadamia sobie znaczenie zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 4 Ma wiedzę z zakresu ogólnej metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych W miarę sprawnie wykorzystuje i posługuje się bazami bibliograficznymi. Umiejętnie stosuje specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Posiada umiejętność dyskutowania w grupie i uzasadniania przyjętych tez pracy dyplomowej. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. Potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. Ma wystarczającą świadomość znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. Na ocenę 5 Ma pełną wiedzę z zakresu metodologii pracy doświadczalnej w badaniach biotechnologicznych i pokrewnych Potrafi w pełni wykorzystywać i posługiwać się bazami bibliograficznymi. W pełni wykorzystuje specjalistyczne programy do analizy informatycznej i statystycznej wyników doświadczeń. Opanował w pełni umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zakresu wybranej tematyki badawczej. Opanował w pełni umiejętność dyskutowania w grupie i uzasadniania przyjętych tezy pracy dyplomowej. W pełni rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i wzbogacania swojej wiedzy. W pełni potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego celu. Ma pełną świadomość znaczenia zasad etycznych w przeprowadzaniu eksperymentów naukowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Zygmunt Kowalski, Dorota Zięba-Przybylska | |
Prowadzący grup: | Rafał Barański, Maria Chmiel, Małgorzata Czernicka, Dariusz Grzebelus, Ewa Grzebelus, Małgorzata Grzesiak, Ewa Hanus-Fajerska, Iwona Kamińska, Katarzyna Kirsz, Joanna Kochan, Anna Kołton, Zygmunt Kowalski, Krystyna Koziec, Adam Kula, Anna Lenart-Boroń, Alicja Macko-Podgórni, Wiesława Młodawska, Paweł Satora, Andrzej Sechman, Magdalena Simlat, Małgorzata Szczęsna, Krzysztof Tokarz, Alina Wiszniewska, Katarzyna Wolny-Koładka, Anna Wójtowicz, Danuta Wrońska, Dorota Zięba-Przybylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ewa Grzebelus, Krystyna Koziec, Andrzej Sechman, Małgorzata Szczęsna, Dorota Zięba-Przybylska | |
Prowadzący grup: | Maria Chmiel, Małgorzata Czernicka, Krzysztof Danel, Paweł Górka, Ewa Grzebelus, Małgorzata Grzesiak, Barbara Jurczyk, Urszula Kaczor, Gohar Khachatryan, Karen Khachatryan, Agnieszka Kiełkowska, Katarzyna Kirsz, Anna Konieczna-Molenda, Anna Kostecka-Gugała, Krystyna Koziec, Marta Kuchta-Gładysz, Anna Lenart-Boroń, Alicja Macko-Podgórni, Anna Migdał, Łukasz Migdał, Wiesława Młodawska, Barbara Nowak, Ewelina Nowak, Przemysław Petryszak, Andrzej Sechman, Małgorzata Szczęsna, Barbara Tombarkiewicz, Alina Wiszniewska, Renata Wojciechowska, Katarzyna Wolny-Koładka, Anna Wójtowicz, Dorota Zięba-Przybylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Zygmunt Kowalski, Krystyna Koziec, Agata Ptak, Andrzej Sechman, Małgorzata Szczęsna | |
Prowadzący grup: | Zygmunt Kowalski, Krystyna Koziec, Agata Ptak, Andrzej Sechman, Małgorzata Szczęsna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.