Uwarunkowania współczesnego rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | A.s3.UWRPX.NM.AZPLX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Uwarunkowania współczesnego rynku pracy |
Jednostka: | Instytut Inżynierii Rolniczej i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot ten w szerokim zakresie przygotowuje absolwentów uczelni w tym zakresie, a uzyskana wiedza w istotny sposób ułatwi im poszukiwanie i znalezienie swojej pierwszej pracy. Celem głównym nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z problemami, jakie ich czekają w momencie ukończenia studiów i podjęcia starań (poszukiwań) o pierwszą w życiu pracę zawodową. W tym przypadku istotne jest merytoryczne przygotowanie przyszłych pracowników (absolwentów uczelni) do problemów, zadań i wymagań przed którymi wkrótce staną. Nabycie odpowiednich zachowań i reakcji (odruchów) w dużej mierze ułatwi im pierwszy kontakt z przyszłym pracodawcą. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów obejmuje zagadnienia z zakresu: Problemy bezrobocia na rynku pracy, psychologii pracy, sposobów poszukiwania pracy, sposobów autoprezentacji na rozmowie kwalifikacyjnej o pracę. Tematyka ćwiczeń seminaryjnych: profesjonalne przygotowanie CV jak dobrze sprzedać SWOJE kwalifikacje, sposób na dobre CV twarde fakty, a nie puste słowa, wzór pisania CV, CV po amerykańsku, moda na prześwietlanie CV, pracownika można zwolnić za fałszywe CV, list motywacyjny przykład (wzór), ocena własnych predyspozycji TEST Jak oceniam WŁASNĄ przedsiębiorczość |
Literatura: |
1. Aktywność ekonomiczna ludności Polski w IV kw. 2002, GUS, Warszawa 2003. Bauman Z., 2. Globalizacja i co z tego dla ludzi wynika, PIW, Warszawa 2000. Balcerzak A., Rogalska E 3. Gospodarka oparta na wiedzy [w:] Społeczeństwo i gospodarka w Europie w XXI wieku, pod red. G. Wrzeszcz-Kamińskiej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Wrocław 2007. 4. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w latach 2000-2004, Informacje i Opracowania Statystyczne, GUS, Warszawa 2006. 5. Flont K. Komunikacja w pracy Warszawa 2010 PWE |
Efekty uczenia się: |
-Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich -Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku -Wykorzystuje wiedzę z zakresu inżynierii produkcji i dyscyplin pokrewnych do projektowania nowych i modyfikacji istniejących linii oraz systemów produkcyjnych -Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi grupami zawodowymi wykorzystując dostępne metody i środki komunikacji Potrafi planować wyznaczone przez siebie lub innych przedsięwzięcia, określać ich cele strategiczne, operacyjne i priorytety |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2.0 Na ocenę 3.0 Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich Na ocenę 4.0 Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich -Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku Na ocenę 5.0 Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich -Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku. Potrafi w sposób kreatywny podejść do rozwiązania stawianego mu problemu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.