Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: A.s3.MAXXX.SI.AZPXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Katedra Inżynierii Bioprocesów, Energetyki i Automatyzacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty marketingu, jego miejsca i roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz sposobu myślenia marketingowego. Student otrzyma wiedze o technikach i narzędziach oddziaływania na rynek, co przygotuje go do dokonywania wyboru koncepcji konkurencyjnego zachowania się na rynku oraz zbuduje świadomość kształtowania wizerunku firmy jako wartości rynkowej. Przedmiot ma na celu kształtowanie aktywnej postawy na rynku w zakresie marketingowego planowania i realizacji przedsięwzięć.

Pełny opis:

Istota marketingu. Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa.

Narzędzia marketingu: produkt, dystrybucja, cena, promocja.

Segmentacja rynku. Strategie marketingowe.

Analiza potrzeb i zachowań nabywców - wewnętrzne uwarunkowania procesu zakupu.

Wpływ czynników socjologicznych i kulturowych na decyzje konsumenta.

Planowanie marketingowe w firmie.

Jak opracować audyt marketingowy.

Analizy niezbędne do opracowania planu marketingowego:

-jak przygotować analizę strategiczną firmy

-jak przeprowadzić analizę rynku.

Przygotowanie planu strategicznego i taktyczno-operacyjnego:

-jak opracować strategie marketingowa i wyznaczyć cele strategiczne

-jak przygotować segmentacje, pozycjonowanie i strategie konkurencji

-jak przygotować plan marketingu mix.

Przygotowanie do wdrożenia planu marketingowego oraz powiązanie go z innymi działaniami firmy:

-jak przygotować wdrożenie i kontrole planu

-jak powiązać plan marketingowy z innymi planami w firmie.

Literatura:

1. Altkorn J. 2006 Podstawy marketingu Instytut Marketingu, Kraków

2. Dziekoński M., Kozielski R. 2007 Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy.

Wydawnictwo Wolters Kluwer, Kraków

3. Kotler P. 2008 Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Dom

Wydawniczy Rebis., Warszawa

4. Małgorzata Duczkowska - Piasecka M. 1996 Marketing w agrobiznesie. Wydawnictwo

Format-AB, Warszawa

Efekty uczenia się:

Student ma wiedze o istocie i koncepcji marketingu, planowania marketingowego - niezbędną do rozumienia

konieczności budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Ma wiedze na temat typowych

metod badan marketingowych, przydatnych narzędzi marketingowych, zna źródła pozyskiwania potrzebnych informacji.

Student posiada umiejętność marketingowego myślenia.

Student umie budować plan marketingowy korzystając z typowych narzędzi, metod i źródeł informacji

w danym otoczeniu rynkowym.

Student ma przekonanie o słuszności marketingowego planowania oraz konieczności współpracy

w celu wypracowania konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa na rynku.

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa:

rozwiązanie zadania problemowego, analiza przypadku, demonstracja praktycznych umiejętności.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)