Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | A.s3.MAXXX.SI.AZPXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Katedra Inżynierii Bioprocesów, Energetyki i Automatyzacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty marketingu, jego miejsca i roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz sposobu myślenia marketingowego. Student otrzyma wiedze o technikach i narzędziach oddziaływania na rynek, co przygotuje go do dokonywania wyboru koncepcji konkurencyjnego zachowania się na rynku oraz zbuduje świadomość kształtowania wizerunku firmy jako wartości rynkowej. Przedmiot ma na celu kształtowanie aktywnej postawy na rynku w zakresie marketingowego planowania i realizacji przedsięwzięć. |
Pełny opis: |
Istota marketingu. Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Narzędzia marketingu: produkt, dystrybucja, cena, promocja. Segmentacja rynku. Strategie marketingowe. Analiza potrzeb i zachowań nabywców - wewnętrzne uwarunkowania procesu zakupu. Wpływ czynników socjologicznych i kulturowych na decyzje konsumenta. Planowanie marketingowe w firmie. Jak opracować audyt marketingowy. Analizy niezbędne do opracowania planu marketingowego: -jak przygotować analizę strategiczną firmy -jak przeprowadzić analizę rynku. Przygotowanie planu strategicznego i taktyczno-operacyjnego: -jak opracować strategie marketingowa i wyznaczyć cele strategiczne -jak przygotować segmentacje, pozycjonowanie i strategie konkurencji -jak przygotować plan marketingu mix. Przygotowanie do wdrożenia planu marketingowego oraz powiązanie go z innymi działaniami firmy: -jak przygotować wdrożenie i kontrole planu -jak powiązać plan marketingowy z innymi planami w firmie. |
Literatura: |
1. Altkorn J. 2006 Podstawy marketingu Instytut Marketingu, Kraków 2. Dziekoński M., Kozielski R. 2007 Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy. Wydawnictwo Wolters Kluwer, Kraków 3. Kotler P. 2008 Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Dom Wydawniczy Rebis., Warszawa 4. Małgorzata Duczkowska - Piasecka M. 1996 Marketing w agrobiznesie. Wydawnictwo Format-AB, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Student ma wiedze o istocie i koncepcji marketingu, planowania marketingowego - niezbędną do rozumienia konieczności budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Ma wiedze na temat typowych metod badan marketingowych, przydatnych narzędzi marketingowych, zna źródła pozyskiwania potrzebnych informacji. Student posiada umiejętność marketingowego myślenia. Student umie budować plan marketingowy korzystając z typowych narzędzi, metod i źródeł informacji w danym otoczeniu rynkowym. Student ma przekonanie o słuszności marketingowego planowania oraz konieczności współpracy w celu wypracowania konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa na rynku. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa: rozwiązanie zadania problemowego, analiza przypadku, demonstracja praktycznych umiejętności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.