Organizacja i ekonomika usług technicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | A.IRI.OEUTX.NI.ATRTX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja i ekonomika usług technicznych |
Jednostka: | Instytut Inżynierii Rolniczej i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku usług produkcyjnych na wsi. Zakresem wykładów objęte są zagadnienia dotyczące szeroko pojętej ekonomiki i organizacji oraz marketingu usług. Efektem praktycznym kształcenia jest uzyskanie wiedzy i nabycie umiejętności w zakresie tworzenia firm i działalności na rynku usług oraz wykorzystania czynników produkcji w przedsiębiorstwie usługowym. Omówione zostaną czynniki produkcji w przedsiębiorstwie usługowym, ich relacje ze środowiskiem oraz miejsce w gospodarce regionalnej. Przedstawiona na ćwiczeniach strategia zarządzania przedsiębiorstwem usługowym, zarządzanie marketingowe oraz oraz zarządzanie kosztami pozwoli studentom na samodzielne opracowanie biznesplanu oraz analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa usługowego. |
Pełny opis: |
Szczegółowy program wykładów 1.Znaczenie i rozwój sfery usług 2.Usługa jako produkt 3.Funkcjonowanie rynku usług 4.Specyfika wiejskiego rynku usług 5.Usługi produkcyjne dla rolnictwa 6.Organizacja jednostki usługowej 7.Formy usług technicznych w kompleksie gospodarki żywnościowej ?zaopatrzenie w sprzęt rolniczy ?usługi naprawcze i rzemieślnicze ?usługi mechanizacyjne i transportowe 8.Ekonomika usług 9.Usługi rolnicze i techniczne w krajowej klasyfikacji działalności w krajowej klasyfikacji działalności Szczegółowy program ćwiczeń 1.Funkcjonowanie przedsiębiorstw na rynku usług 2.Przedsiębiorstwo usługowe w gospodarce regionalnej 3.Czynniki produkcji w przedsiębiorstwie usługowym 4.Przedsiębiorstwo usługowe a środowisko 5.Strategie zarządzania przedsiębiorstwem usługowym 6.Marketing w przedsiębiorstwach usługowych 7.Ceny i koszty w przedsiębiorstwie usługowym 8.Charakterystyka usług transportowo-spedycyjnych 9.Organizacja działalności przedsiębiorstwa logistycznego 10.Projekt techniczno-organizacyjny funkcjonowania przedsiębiorstwa usługowego na rynku wiejskim |
Literatura: |
Podstawowa: Daszkowska M.: Usługi. Produkcja, rynek, marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998 Rogoziński K.: Nowy marketing usług, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000 Uzupełniająca: Filipiak B., Panasiuk A. : Przedsiębiorstwo usługowe. Ekonomika. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2008 Filipiak B., Panasiuk A. : Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2008 Strona: www.klasyfikacje.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.