Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekonomika i zarządzanie we współczesnym przedsiębiorstwie B.2s.EZA.SI.BBTSX
Wykład (WYK) Semestr letni 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Celem przedmiotu Ekonomika i zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie jest zapoznanie studentów z nowymi funkcjami pełnionymi przez przedsiębiorstwa, elementami rachunku ekonomicznego i zarządzania w zmiennym otoczeniu. Studenci mają okazję nabyć umiejętności oceny ekonomicznej firmy, zapoznać się z aktualną sytuacją polskich przedsiębiorstw oraz zdobyć podstawową wiedzę z zarządzania. Elementy ekonomiki przedsiębiorstw i zarządzania wykorzystane na zajęciach mają nauczyć studenta wstępnej diagnozy ekonomicznej przedsiębiorstwa na globalnym rynku jak i podejmowania decyzji z obszaru zarządzania.

Efekty uczenia się:

Wykłady:

- Analiza ekonomiczna (finansowa) przedsiębiorstwa w ujęciu praktycznym.

- Marketing w prowadzeniu firmy i jego rodzaje.

- Produkt i jego elementy składowe.

- Kanały dystrybucji i instrumenty promocyjne w przedsiębiorstwie.

- Polityka cenowa przedsiębiorstw.

- Strategie rozwoju firm - istota zarządzania strategicznego.

- Przedsiębiorstwa o profilu gastronomicznym.

- Firmy na rynku usług hotelarskich

- Uzasadnienie teoretyczne przedmiotu EiZWP Nowe idee w rozwoju teorii przedsiębiorstwa. Ewolucja przedsiębiorstw państwowych. Przedsiębiorstwo rolnicze.

- Definicje, cel i funkcje przedsiębiorstwa. Elementy składowe przedsiębiorstwa.

- Produkcja, proces produkcji, formy organizacji produkcji.

- Zasoby produkcji.

- Źródła wartości przedsiębiorstwa.

- Problemy współczesnych przedsiębiorstw.

- Style kierowania i typy kierowania.

- Struktury organizacji i zarządzania

.

KIERUNEK STUDIÓW/Biotechnologia/ ECTS =2/ semestr 2

Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SI

Status: kierunkowy

Wymagania wstępne: brak

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne

Składa się z 4 pytań problematyczno-opisowych z wykładów. Pozytywna ocena odnosi się do udzielonych przez studenta poprawnych odpowiedzi, na co najmniej 60% materiału z obydwu form dydaktycznych.

Zakres tematów:

Podstawowa:

Lichtarski J. (red) 2000: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wydawnictwo AE im. O.Langego we Wrocławiu, Wrocław

Sobczyk G. 2004: Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw. Wydawnictwo Difin, Warszawa

Uzupełniająca:

Bień W. 2001: Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Difin, Warszawa

Zakrzewska-Bielawska Agnieszka (red.) 2012: Podstawy zarządzania, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa

Metody dydaktyczne:

WIEDZA – absolwent zna i rozumie:

- Metody analizy i oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa

- Składowe przedsiębiorstwa, zasoby i źródła wartości współczesnych przedsiębiorstw

- Funkcje przedsiębiorstw

- Zasady stosowania marketingu w firmie

- Rolę poszczególnych elementów składowych marketingu: produktu, ceny, dystrybucji i promocji

- Rodzaje obiektów hotelarskich i gastronomicznych oraz zasady ich funkcjonowania

UMIEJĘTNOŚCI – absolwent potrafi:

- Stosować zasady marketingowe w firmie, świadczyć usługi informacyjno-promocyjne

- Stosować podstawowe metody statystyczne do analizy finansowej przedsiębiorstwa

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do:

- Uczenia się przez całe życie

- Myślenia w sposób przedsiębiorczy w kontekście prowadzenia firmy

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 19:00 - 20:30, sala 130
Arkadiusz Niedziółka 69/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Collegium Wojtaszka
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)