Warunki przyjęcia:
|
konkurs świadectw dojrzałości (poziom podstawowy lub rozszerzony); jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyki, biologii, chemii, fizyki z astronomią.
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
-
Praca dyplomowa inżynierska (inż.)
-
Praca dypl. inżynierska (inż.) - Technologia Żywności - niestacjonarne
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent ma wiedzę i umiejętności z zakresu technologii żywności i żywienia człowieka oraz nauk technicznych i ekonomicznych. Jest specjalistą w zakresie przetwarzania, utrwalania, przechowywania oraz kontroli jakości żywności i zapewnienia jej bezpieczeństwa. Jest przygotowany do pracy na stanowiskach inżynierskich w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego, w zakładach zajmujących się pozyskiwaniem, przechowywaniem i dystrybucją żywności oraz żywieniem człowieka, a także w szkolnictwie zawodowym (po uzupełnieniu odpowiedniego wykształcenia pedagogicznego). Wie, jak zorganizować produkcję włącznie z doborem maszyn i urządzeń oraz przeprowadzić jej ekonomiczną kalkulację. Zna zasady marketingu, prawo żywnościowe oraz zasady prawidłowego żywienia człowieka. Wie jak posługiwać się techniką komputerową w zarządzaniu procesami technologicznymi. Absolwent ma wpojone nawyki ustawicznego kształcenia, zna język obcy oraz posługuje się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów. Jest przygotowany do podjęcia studiów II stopnia.
|
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia stacjonarne (niestacjonarne) II stopnia, a także na studia podyplomowe
|
Treści nauczania:
|
Standardy nauczania zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia. Na podstawie art.9 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 164, poz.1365 z późn. zm.). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, podział na grupy treści podstawowych, grupy treści kierunkowych oraz treści nauczania dla wymienionych grup przedmiotów, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbywania praktyk.
|