Warunki przyjęcia:
|
Na podstawie rankingu punktów uzyskanych z jednego spośród zdawanych na maturze przedmiotów, na poziomie podstawowym lub rozszerzonym, tj.:biologii, chemii, geografii, informatyki, matematyki
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent posiada podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu ogólnych zagadnień biologii, opartą na podstawach z dziedzin nauk rolniczych oraz ścisłych i przyrodniczych, a także zjawisk zachodzących w przyrodzie oraz zasad funkcjonowania organizmów żywych. Absolwent posiada wiedzę z zakresu: biologii komórki, mikrobiologii, botaniki, fizjologii i anatomii roślin, zoologii, anatomii zwierząt i człowieka, biochemii ogólnej, fizjologii zwierząt i środowiskowej, embriologii i biologii rozrodu zwierząt, ekologii, genetyki ogólnej, biologii molekularnej i inżynierii genetycznej, immunologii, ochrony środowiska, biologicznych uwarunkowań hodowli i żywienia zwierząt, ochrony i eksploatacji zasobów zwierząt wolno żyjących - w programie studiów istotną część stanowią treści z zakresu biologii aplikacyjnej. Absolwent nabywa umiejętności rozwiązywania problemów zawodowych, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji, a także pracy zespołowej. Absolwenta cechuje znajomość języka obcego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; posiada umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu biologii stosowanej, ze szczególnym uwzględnieniem języka naukowego. Poza wiedzą związaną z kierunkiem studiów, absolwent nabywa umiejętności posługiwania się specjalistyczną aparaturą oraz różnymi technikami badawczymi. Jest przygotowany do samodzielnego rozwijania umiejętności zawodowych oraz podjęcia studiów II stopnia (magisterskich). Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w zakładach hodowli roślin i zwierząt, diagnostycznych laboratoriach medycznych wykorzystujących metody mikrobiologiczne, immunologiczne, biochemiczne, cytologiczne i genetyczne, stacjach sanitarno-epidemiologicznych, służbach ochrony środowiska, jednostkach monitorowania zdrowia publicznego, laboratoriach bioinformatycznych i ekologicznych, instytucjach naukowo-badawczych oraz instytucjach samorządu terytorialnego, a także w szkolnictwie (po uzupełnieniu wykształcenia pedagogicznego).
|